-
-
-
- Рим, палаццо Барбер╕н╕, побудований
- для родич╕в папи римського, гравюра
-
- Фонтан «Бджоли» на площ╕ Барбер╕н╕.
- Три бджоли узят╕ з герба папи.
-
-
|
- Урбан VIII (*5 кв╕тня 1568 — † 29 липня 1644) — папа римський (з 1623-1644). (Маффео Барбер╕н╕) Покровитель мистецтв ╕ наук.
Походив з аристократично╖ родини Барбер╕н╕.
- З пол╕тичних м╕ркувань в╕ддав до суду ╕нкв╕зиц╕╖ Гал╕лео Гал╕лея та Томаззо Кампанеллу.
- Б╕ограф╕я
- Походження
- Маффео Барбер╕н╕ народився 5 кв╕тня 1568 року у Флоренц╕╖ в аристократичн╕й с╕м'╖. Отримав юридичну осв╕ту в Рим╕ у ╓зу╖т╕в. 1589 року захистив
дисертац╕ю по праву в П╕з╕.
- Клерикальна кар'╓ра
- З 1601 року
виконував функц╕╖ апостольського нунц╕я в Париж╕
при двор╕ Анр╕ IV. У 1606 роц╕ Папа Климент VIII признача╓ його ╓пископом
в Назарет а Павло V признача╓ його кардиналом. З 1611 року — папський легат в Болонь╖. З часу призначення кардиналом трима╓ дружн╕ стосунки
з Гал╕лео Гал╕ле╓м.
- Урбан VIII ╕ кардинал Р╕шель╓
- ╤спан╕я в к╕нц╕ 16 стол╕ття зб╕дн╕ла ╕ заслабла як пол╕тична держава. Папи
римськ╕, що пильно в╕дсл╕дковували ц╕ процеси, переставали враховувати
знекровлену монарх╕ю в ╤спан╕╖ як свого головного пол╕тичного партнера.
- Прихильн╕сть папи отримала Франц╕я. Король Франц╕╖ видав Нантський едикт, що
дало змогу зр╕вняти в правах протестант╕в ╕ католик╕в ╕ на десятил╕ття
припинити рел╕г╕йн╕ в╕йни в корол╕вств╕. Зросла ╕ ф╕нансова могутн╕сть Франц╕╖.
Тепер папський дв╕р обрав «старшою сестрою» католицизму Франц╕ю зам╕сть
╤спан╕╖. Хоча симпат╕╖ папи були на боц╕ Франц╕╖, в╕н в╕дкрито протид╕яв
альянсу (союзу) Франц╕╖ з Швец╕╓ю у 1631 роц╕. Пол╕тичний альянс з╕ Швец╕╓ю був
небезпечним для папи через надзвичайну в╕йськову могутн╕сть тогочасно╖ Швец╕╖.
Однак в╕н не застосову╓ н╕яких санкц╕й проти кардинала Р╕шель╓. В╕н також прислухався до порад
папського дипломата ╕ шпигуна в Париж╕ Оттав╕о Корс╕н╕, що радив не протид╕яти
могутньому Р╕шель╓ (фактичному володарю Франц╕╖ при слабкому корол╕), а йти
тому на поступки.
- Урбан VIII ╕ Тридцятил╕тня в╕йна
- Понтиф╕кат Урбана VIII припав на пер╕од Тридцятир╕чно╖ в╕йни, яка знову знекровила
╓вропейський континент, особливо н╕мецьк╕ княз╕вства ╕ Богем╕ю (тогочасна назва
Чех╕╖). Вплив папсько╖ дипломат╕╖ на х╕д под╕й був м╕н╕мальним. Мало хто тод╕
серйозно рахувався з╕ св╕тською владою римського ╓пископа. Його моральний авторитет теж був предметом
загально╖ критики. Але папський нейтрал╕тет дозволив не переносити в╕йськов╕
д╕╖ на терени ╤тал╕╖. ╤ для численних ╕тал╕йських княз╕вств це були роки
в╕дносного мирного ╕снування.
- Понтиф╕кат
- П╕сля вступу на трон св. Петра став наст╕льки активно протегувати сво╖м
родичам, що буквально приголомшив вс╕х. С╕м'я Барбер╕н╕ була засипана кардинальськими титулами ╕
найприбутков╕шими посадами в папськ╕й держав╕. Здавалося, що повернулися часи
понтиф╕к╕в епохи В╕дродження. У 1625 знову оголошений Юв╕лейний р╕к покликаний був св╕дчити про папську
могутн╕сть. П╕д час процес╕й, що рухалися в╕д собору до собору на чол╕ з
церковними чинами, в натовп кидалися золот╕ монети, а вечорами били фонтани,
осв╕тлен╕ штучними вогнями.
- Буд╕вельна д╕яльн╕сть
- Урбан VIII витрачав велик╕ суми на буд╕вництво. По всьому Риму розкидан╕
будови з бджолами з його герба. У листопад╕ 1626 в╕н освячу╓ Собор Святого Петра п╕сля 120 рок╕в
буд╕вництва. Ходить легенда про те, що в╕н дозволив Лоренцо Берн╕н╕ переплавити покриття пантеону на балдах╕н для Собору Святого Петра. В╕н дозволив
розбирати Кол╕зей на буд╕вельн╕ матер╕али. В той час по Рим╕ ходила
приказка -„що не зруйнували «барбари», зруйнував Барбер╕н╕“. В╕н укр╕плю╓ Замок Святого Ангела ╕ установлю╓ там гармати.
За правл╕ння Урбана VIII була побудована л╕тня папська резиденц╕я в Кастель-Гандольфо.
- Палац Барбер╕н╕
- ╤тал╕йський палац як тип встиг пройти шлях в╕д фортечно╖ закритост╕ до розк╕шно╖
осел╕ багатого ╕ осв╕тченого володаря. Якщо палаци попередн╕х епох вражали
фортечними фасадами(палаццо П╕тт╕), в╕докремленням в╕д середовища ╕ деякою
в╕дсутн╕стю спец╕ал╕зац╕╖ прим╕щень(палаццо Канчеллер╕а), то палац Барбер╕н╕
започаткував нов╕ принципи. В╕н мав б╕льш прив╕тний фасад, а прим╕щення набули
спец╕ал╕зац╕╖ в зв'язку з представницькими ╕ житловими функц╕ями.
- Особливою стор╕нкою в б╕ограф╕ях багатьох митц╕в Риму було створення палацу Барбер╕н╕. Для його створення запросили
одразу дек╕лька арх╕тектор╕в (Берн╕н╕, Карло Мадерно, Борром╕н╕). Кер╕вництво доручили аматору Берн╕н╕, що
подавав ╕дею, особисту програму забудови, а виконання складних ╕нженерних
завдань скинули на в╕ртуоза-буд╕вничого Борром╕н╕ та його команду.
Представницьку роль сильно п╕дкреслив ╕ плафон в Велик╕й зал╕, створити який
доручили Кортон╕. Створений плафон став ман╕фестом розвиненого бароко Риму, його в╕зит╕вкою, вз╕рцем ╕ найвищим досягненням.
- Церковна д╕яльн╕сть
- 1625 —
встановлю╓ церковн╕ правила проголошення блаженними та святими.
- 1627 —
Заснову╓ папську друкарню. Встановлю╓ обов'язковим м╕сце перебування
╓пископ╕в.
- Йому не
вдалося як покровителю наук зберегти до не╖ свою прихильн╕сть п╕д тиском
╕нкв╕зиц╕╖. Стався конфл╕кт м╕ж папським авторитетом та в╕льною наукою.
Т╕льки завдяки сво╖м давн╕м ╕ дружн╕м стосункам до Гал╕лео Гал╕лея зум╕в
уберегти його в╕д смерт╕, який в свою чергу мус╕в в╕дкликати сво╓ вчення.
- 1643 у папськ╕
булл╕ In eminenti Урбан VIII засуджу╓ Янсен╕зм.
- П╕д час його понтиф╕кату припала Тридцятир╕чна в╕йна до яко╖ Урбан VIII ставився
з дистанц╕╓ю та в╕дносним нейтрал╕тетом.
- В╕доме його листування з укра╖нським митрополитом Петром Могилою та ╕ншими духовними особами Укра╖ни, в
якому йшлося про об'╓днання церков[1].
- В╕домий меценат Урбан VIII
- Папа був в╕домим меценатом. Рим в Його добу продовжили перебудовувати ╕
прикрашати. Виникають нов╕ церкви, палаци, фонтани. До виконання значного
обсягу буд╕вельних роб╕т залучено ц╕лу арм╕ю арх╕тектор╕в, буд╕вничих р╕зних
профес╕й, скульптор╕в, живописц╕в. На понтиф╕кат Урбана VIII припада╓ розкв╕т
мистецько╖ д╕яльност╕ арх╕тектор╕в Лоренцо Берн╕н╕, Франческо Борром╕н╕ , Карло Мадерно та ╕н. Майстри наче змагаються з
ун╕версальн╕стю митц╕в доби В╕дродження ╕ виявляють зд╕бност╕ в р╕зних мистецьких
галузях (Берн╕нн╕ займався живописом ╕ проектуванням предмет╕в декоративно-ужиткового мистецтва,
живописець П'╓тро да Кортона працю╓ ще й як арх╕тектор).
- Скульптори цього пер╕оду зробили наст╕льки значний внесок в мистецтво, що
в╕н стане окрасою доби бароко ╕ всього мистецтва ╤тал╕╖ вдруге п╕сля доби В╕дродження ╕ ран╕шнього мань╓ризму. Творчий поштовх, що отримала скульптура Риму в
понтиф╕кат Урбана VIII охопить майже все 17 стол╕ття, коли працювали, зм╕нюючи
один одного:
- Лоренцо
Берн╕н╕
- Алессандро Альгард╕
(1598-1654)
- Джузеппе
Маццуола (1644—1725)
- Джованн╕
Батт╕ста Фоджин╕ (1652—1725)
- Д.Картар╕
- ╤нформац╕я з сайту http://uk.wikipedia.org
|